Sunday 22 January 2012

Pengalaman Bekerja :)

Genap sebulan lebih saya bekerja , tapi baru sekarang nak cerita pasal kerja saya , hee :) sebab baru sekarang ada mood nak buat semua ni , orang kalau nak update blog mesti ada feel kan baru boleh update , hahah merepek je saya ni :p
 first day kerja , ya allah tuhan je yang tahu betapa sakitnya kaki saya sebab berdiri je , tapi sehari demi hari ada orang tu bagi semangat dekat saya suruh teruskan jugak bekerja , ikutkan hati first day kerja tu nak terus resign je , tapi sebab awak , saya mampu bertahan , banyak orang cakap , first day kerja memang laaa penat , nanti dah lama lama okay laa sebab dah terbiasa , setiap hari balik rumah mengadu dengan mama sakit kaki , amek kau kena bebel balik , yang kau gatal pakai high heel tu kenapa ? saya hanya mampu tersenyum :p alaaa mama macam baru kenal anak mama sorang ni semalam pulak kan , anak mama ni single , mesti laa nak melawa , hahaha merepek lagi saya ni :)
haa cakap pasal single ni kan , saya trauma gila nak mati nak bercinta lagi weyh , apa aku cakap ni , hahaha :p 
benci nak couple lagi dengan siapa siapa , hahaha cakap je lebih tapi buat jugak , biasa laa manusia , sentiasa berubah fikiran , kalau boleh pasangan pon nak tukar macam tukar spender :) 
so now , sehari demi hari saya bertahan , akhirnya saya seronok sangat kerja dekat situ , dapat ramai kawan ,  dapat jumpa ramai artis , dapat akak senior , dapat pengalaman pegang duit banyak banyak :p dalam masa yang sama dapat belajar speaking dengan lebih arif , ececehh ayat aku :p 
 ramai pulak pramugara yang handsome handsome , tapi cuma dapat senyum je laa dengan dia orang :) tapi tapi kan yang buat saya happy sangat semenjak dua menjak ni , saya kenal dengan sorang lelaki ni , ya allah comelnya :p 
 setiap hari dia senyum dengan saya kalau lalu depan kedai saya , aww tergoda <3 
baru je cakap trauma nak bercinta , now see saya ni , hee :) kan saya dah cakap manusia ni fikiran dia menggedik , sekejap nak , sekejap benci , sekejap sayang , pelik kan :D 
 akhirnya dia tegur saya , ya allah terharunya :) 
tapi kita orang cuma kawan okay , tak lebih dari tu , sebelum balik dan pergi kerja mesti meet dia dulu , lagi bertambah semangat saya nak pergi kerja :p terima kasih awak kuatkan semangat saya , terima kasih sebab awak , saya dapat lupakan si dia , terima kasih atas segala-galanya :) 

see baju batik belakang saya tu , ni laa kerja saya , jual baju batik :)

amek kau ni dia saya bila waktu kerja , menggedik ambik gambar :p 
nanti dah gaji , saya belanja awak awak semua ye , siapa cepat dia dapat , hee :) okay esok nak kerja pagi , so good night :) assalamualaikum <3

No comments:

Post a Comment